Choose your language

U bevindt zich hier:  Home >

Vrijwilligers

Er moet heel wat werk verzet worden voorafgaande aan de wandeldag en zeker op de dag zelf. De organisatie van de Airborne Wandeltocht wordt al ruim 66 jaar ondersteund door de niet aflatende inzet van ruim 300 vrijwilligers. Juist omdat er zoveel werk wordt verzet gebruiken we vaker het woord medewerkers, want gewerkt wordt er!

Overleg bij de opbouw   Gezelligheid voert de boventoon   Nog even de laatste gegevens bijwerken   Ook aan de inwendige mens wordt gedacht

Om de organisatie overzichtelijk te houden zijn medewerkers verdeeld in groepen.

  • Een groep medewerkers valt onder verantwoordelijkheid van Logistiek en Faciliteiten. We kennen allemaal de boog over de Urechtseweg bij Hartenstein. Dat is een van de taken van deze groep. Maar ook elektra en geluid, de bewegwijzering, de op- en afbouw van het start- en finishterrein. Het plaatsen van dranghekken. Het bemensen van de toiletten. Eigenlijk te veel taken om te vermelden. Ook op de wandeldag zelf zijn deze medewerkers actief en inzetbaar waar nodig. De diverse taken hebben hun eigen aanspreekpunt binnen de facilitaire afdeling.
     
  • De groep medewerkers die zich bezighoudt met de ruim 30 muziekkorpsen valt onder verantwoordelijkheid van de afdeling muziek. De coördinator is al ver voor de tocht bezig met het contracteren van de korpsen, die zich meestal spontaan aanmelden. Op de dag zelf heeft hij een groep medewerkers om zich heen die de korpsen ontvangen, begeleiden en mede zorg dragen dat de korpsen vanaf de juiste locatie hun activiteiten starten.
     
  • Een grote groep onder de medewerkerszijn de mannen en vrouwen van de medische dienst.  De medewerkers medische dienst zijn allen lid van een EHBO- vereniging uit de gemeente Renkum en omgeving. Via de vereniging zijn de leden actief tijdens de Airborne Wandeltocht.
     
  • Op de wandeldag  zijn er veel medewerkers actief op het start- en finishterrein.  Op de dag zelf krijgen zij ondersteuning van een aantal  coördinatoren t.b.v. (start)kaartcontrole; de startbureaus; het jeugdproject en de informatiestand.
     
  • Vier weken voor de wandeldag is het kantoor van de organisatie dagelijks bemenst, voor backoffice activiteiten. En in de laatste week is er ook een frontofficebezetting. Een kleine groep medewerkers draagt zorg voor diverse secretariële werkzaamheden. De medewerkers assisteren ook het secretariaat gedurende langere tijd voorafgaande aan de wandeldag. Denk hierbij dan ook aan bijvoorbeeldde vergunningen t.b.v. van standplaatsen op het evenemententerrein.

Voor vragen aan de medische dienst kunt u hier terecht en over de muziek klikt u hier.

Voor informatie over vrijwilliger zijn, klikt u hier; voor direct aanmelden kunt u dit formulier gebruiken.